Friday, 23 December 2011

. . gURL. .

bila seorang wanita menangis kerana anda..pernahkah anda berfikir sejenak sejauh mana kesedihan yang dia alami  ;) pernahkah anda pejamkan mata dan cuba membayang kan jika anda ditempat dia...tapi walau anda cuba membayangkan sekalipun...anda takkan dapat rasa seperti yang wanita rasai..kerana wanita dan lelaki berbeza..wanita hatinya lembut ,halus dan sensitif...mesti anda kadang2 tak dapat bayang kan kenapa wanita perlu menangis untuk hal2 yang kecik2...tapi anda kena ingat perkara kecil pada anda sebenarnya sesuatu yang besar untuk seorang wanita :)


Wednesday, 21 December 2011

. . tEntAnG hAti + pERasAaN . .

semalam hari ini dan seterusnya mungkin , tetap hari hari yang bakal aku lalui , tetap pelbagai dugaan dan cabaran terpaksa aku tempuh dengan tabah . diri ini seringkali memberontak dengan dugaan yang menimpa , menangis tanpa sebab . hanya itu mampu menenangkan perasaan . bahagia yang dirasa hanya sementara . bukan mahu mengungkit cuma kesal dengan apa yang berlaku . mungkin salah diri . yang tidak menghargai kebahagiaan yang hadir sebentar dalam diri . aku cuba melakukan yang terbaik tapi masih terasa kekurangan hadir . ku bersujud memohon ketenangan pada yang maha kuasa . memohon agar diri tidak menangis lagi . hadirkan kebahagiaan hadirkan senyuman seikhlas mungkin . berharap maha esa mendengar luahan hati yang kekesalan . mendekatkan diri pada yang maha esa sebaik mungkin . hanya DIA yang maha mendengar keluh kesah menimpa diriku . saat kebosanan , saat keseorangan hadir kenangan yang telah lama luput dari hidup . terbayang bayang keindahan dan kebahagiaan yang hadir ketika dulu . saat keseorangan , hadir air mata kesedihan . terlalu banyak kenangan yang tidak mampu luput dari ingatan ini . cuba sehabis mungkin untuk bertahan dan bersabar menghadapi dugaan yang maha esa . namun , masih tercalit secebis perasaan pedih yang mendalam . ku belajar untuk memaafkan dan menerima ketentuan hidup walau susah dimata dan dihati . kerana diri ini tahu ALLAH S.W.T sayangkan hambanya yang kerdil ini . sehabis mungkin cuba untuk memberi kesenangan kepada semua . namun masih ada yang cuba mengambil kesempatan atas kelemahan diri . aku redha . yang maha esa menentukan sedemikian jalan hidupku . biar payah biar pelbagai fikiran terpaksa aku tempuh aku tahu engkau ada menemani ku YA ALLAH . jika kebahagiaan buat diri ku sememangnya sementara aku terima aku redha asalkan aku masih mampu menghadapi dugaan ini . biar aku hadapi sendirian selagi aku mampu menangis dengan MU masih mampu meluahkan keperitan hatiku denganMU ... selagi engkau masih sudi mendengar luahan hatiku masih mahu kabulkan doa hambamu yang kerdil  ini . aku rela . aku pasrah . cuma ku berharap suatu saat suatu ketika kebahagiaan yang kekal abadi hadir menemani aku . amin .



Tuesday, 20 December 2011

. .SeM 3 b'mUlA suDAh sO bErGeLAr lAh AkU SbGAi sTudEnt. .

hye gais tgh wat ape 2???
wah ai nie pergi jumpe PA+kwn2 seri0us rindu!!
p kan daa mula sudah aku sbgai stdnt daa ade keje + assigmnt = 0tak jem. .
subjek sem w0www agak ssah bkn3 agak susah tapi mmg ssh sgt3..
d0n't like lar.. ;) and then 0ne m0re thing aku daa pilih jd assistant seri0us aku xsuka sgt3 aku bkn yg b'tanggungjawab + rajin lagi lar..damn it !!!!
tgk lar ape yg akn terjadi bila aku jd assistant ape2 p0m tlg jgn slah kan aku bila ade pape yg terjadi bkn kehendak aku nk jd assistant 2 s0 pikir2 lar sendri yea wahai teman sekelas ku...:)
sem nie nk stdy betul3 xnak maen2 daa nk tebus p0inter sem lps yg agk menurun dgn mendadak nye..:(
abh s0e eks s0e sgt3.. ;(
p bl0h kah nk stdy btul3 slalu nye angan2 jew..hurm3..but i can try it..:)



heheheheh
pict nie daa lma daa td xsempat nk capture yela mulut daa mcm murai
sbb ckap byk.. hAhAha..

0it3 layak kew aku nk jd pen0l0ng es0k daa ade ceramah p aku xpergi p0m..
hahahahhaha tgk nie kew sifat nk jd peminpin..damn it!!tiada langsum sifat2 yg blh dic0nt0hi..:)


Saturday, 17 December 2011

. . rAjiN sUDah. . ;)

hye awk2 semua.. hahahha gais ingt x smlm aku xdpt tit0w kan?? lwt gilew k0t smlm aku tit0w last tgk jam pkul 4.57a.m daa p mata still xngat0p d0o.. p aku paksa jgk mata nie suh tit0w yela tggal beberape ari jew lg aku di gelar pengangur..ahak3..merapu sdah..:) k lar tgk title kali nie *rajin* wah semakin maju skrg rady yeah..:) aku bgun pg td dlm kul 11lbih2 jgk lar xpew tgk lar tit0w p0m kul brape kn..heheehhe bgun jew dri tit0w tgk blik daa cam pape daa sblum kene mrah+ngepek sama my sis baek aku buat kan..s0 b'mula lar xtvt aku mengemas blik..hahahahaha byk gilew k0t sarang labah2..hahhahaha (malu sdah tapi xpew aku xnk hip0krik) semua bnda aku basuh daa pkai 0r x aku letak jew dlm mesin basuh..and n0w blik aku daa kms daa xskit mata klau tgk..hehehehehe tetiba rindu sama adik aku yg tgh dmm skrg nie.. ;( xpew smggu jew lagi kan.. excited nk tggu awk blik lar..:) k lar nk ch0w dlu nk mkn lapar sdah mgemas blik td.. ;) daaaa c u next p0st k..

Friday, 16 December 2011

~ jOdOh di tANgAn DYE ~

sEkuAt mAna sAya SetiA , sEhebAt MaNA sAya mErANcANg ,
sEjAuh MaNA sAyA mEnUggU , sEKerAS mANa sAYA bErSAbAr ,
seJujUr mANa saYA mEneRiMA Awk. . .
jiKa ALLAH tiDAk mENULis jOdOh KitE bErsAma ,
KitE tEtAp tiDAk Akan bErsaMa. .

. . xnGAntUk lArR. .

SAlam..hye gais,,chat x??tgh wat ape 2??hehehehehhe merapuu sdah..:)
aku xblh tit0w lar mlm nie xtau nape effect dr minum k0pi siang td k0t tp slalu nye xp0m still
tit0w jgk bila ngat0p..heheehe td aku kuar dgn sch00l mate aku dlu msa fr0m 3 k0t xsilap..
hahaha seri0us happy beb sbb daa lma xjupe. .tapi syg gambr xambik p0m sbb sibuk duk bua. .
next time kite jup0w pl0p tau.. syg sept mu lar n happy dpt saem p0w awk2 tuh deh..:)
i <3 u larrrr <3

Thursday, 15 December 2011

Buat seseorang yang kamu masih mencintai dan menaruh harapan,
kamu pasti akan selalu mengingat setiap kejadian yang kamu lalui bersama dia,
dan saat itu, mata kamu pasti berkaca. 
Dan kerana setiap saat berlalu bersama si dia adalah saat yang amat berharga..






Saturday, 10 December 2011

. .miMpi aWaK. .

hye gais tgh wat ape 2??huuhuhu gais(sdey) sdey sbb kene tggal s0wg2 tau..
hehehehe xpew lar dgaan kan..aku harap 0wg yg aku syg 2 (abah+mak+lukman) slmat sampai kat sna 6t bli tau ape yg kakngah pesan 2..hehehehe bru jew blik dr airp0rt ntar dye0wg.
.huhuhu tgh duk s0wg2 lar nie. . :( huahuhahuha
gais esk result tkut sgt3 tau mntk3 everythim is gOona be Ok. 
.tlg tau doa2 kan kejayaan makcik nie..:)sbenarnye kan smlm kan aku mimpi dye kawan aku
 (ARWAH  AIMAN FARIS)
seri0us maybe aku rindu dye sgt3 k0t aku mmpi dye tgh duk ats mt0r smbil senyum. .
aku h0pe dye tenang kat sna :( awk yg bcA bl0g sy nie meh lar sma2 d0a kan dye.
AL-FATIAH. .
;(


~ twO lOveS~


iF yOU LOvE tWO pEOpLe  at thE SAme tiMe ,
chOoSe thE SeCOnd ONe , bECAusE iF yOu rEAlly lOved tHe FirSt One. .
yOu wOULn't havE fALLeN fOr thE sECOnd. .



Sunday, 4 December 2011

. . riNdu SaMa Pkcik. .

i miss + l0ve  y0u so muchhh ;(



hehehehehe (*_^)
xdew kene mengene dgn entry 2 tnda nye sgt3 b0wrink. .

Saturday, 3 December 2011

~ tQ SbB sukA ikUt kErenAh Sy ~


you were there to light my day
you were there to guide me through
from my days down and on
i'll never stop thinking of you

how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be a part of me
how i wish you were still mine

never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here

i know it's me who said goodbye
and that's the hardest thing to do
cause you mean so much to me
and guide the truth from me to you

for all the things i've done and said
for all the hurt that i've caused you
i hope you will forgive me baby
cause that wasn't what i meant to do


p/s : pkcik rindu pkcik sgt3 lar ;(

~. . swEeT KAta2 nie. .~

CINTA adalah satu perasaan halus yang wujud tanpa dipaksa..yang hadir tanpa diduga.. datang membawa sinar bahagia dan pergi membawa nestapa..Namun sebagai manusia, kita damba kehadirannya…

Kehadiran CINTA adalah anugerah tuhan buat kita, insan yang disayanginya..CINTA hadir bagaikan bintang yang muncul disaat langit dibalut kegelapan malam. Lalu cahayanya terpancar pada mata yang memandang.

Bagi mana-mana insan yang tidak pernah merasai CINTA atau gagal dalam berCINTA, ingatlah..harapan itu tetap ada. Cuma kita tidak dapat menyentuhnya, mendengar dan melihat. Seperti adanya CINTA dalam hati kita. Hanya kita yang dapat merasai perasaan itu dalam hati kita.

Jika benar CINTA, maka hak CINTA harus terus dipelihara. Jangan sampai kehilangannya.. Jika CINTA sudah menjadi hak, maka adalah menjadi tugas kita untuk memeliharanya.

Friday, 2 December 2011

. .riNdu kaU lArr bEStieS. .

hye gais tgh wat ape 2??weh3 lam0 xjup0e sept mu lar..
rindu :( t0uhing lar huhuhuhuhu rindu nk bua2 n then suk0 spai xingt dunia tau..:)
ad0 msa n umur pnjang kit0w jup0w pl0p deh..:(
h0pe sept mu happy n sukses dlm hidup masim2 deh..
syg n miss sept mu sgt3..
*jiw0 d0p??hahaahahah*
xd0p 0we dpt gati sept di hati aku wlaup0m aku dpt ramai saem p xsama dgn sept mu lar:(
seri0us syg kan pERSAHABATAN kite nie spai mati.. :)


s0e xd0p gambar latest lar dgn sept awk.. <3



~rindu at the m0ment lar fwen. . ;(


t0 amy s0e xd0p gmbr rmai2 dgn sept nie s0 kne lar msuk gmbr nie..hehehheeh
xkisah kan???

t0 aen s0e sgt3 terpaksa curi dr fb aen..s0e deh terlalu rindu etep kew sept nie..
xmrh kan???mrh lar cpt tua..hehehhe

FRENSHIP 69 TETAP ADE DALAM HATI SAMPAI BILA2 P0M. . ;)


Friday, 25 November 2011

. . CinTa itU iNdaH. .



JANGAN dinanti pada yang tak sudi ,
JANGAN dirindu pada yang tak mengingati ,
JANGAN kesian dengan orang yang pernah menyakiti ,
JANGAN dikenang pada orang yang telah pergi ,
JANGAN mengharap pada yang tak kasih ,
JANGAN dikesali perkara dah terjadi , ♥
jangan basahkan matanya dengan airmata,
jangan hadiahkan telinganya dengan dusta dan jangan ukir hatinya dengan luka.
Jujurlah dengan perasaanmu sendiri sebelum berjanji untuk jujur kepadanya.♥
Cinta dan kasih sayang yg tulus tidak perlu dibuktikan dengan banyaknya kata-kata , 
tapi akan terlihat dengan satu sikap iaitu kesetiaan
Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.
Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati".



. .kAwAN atAU lAWaN. .

hye gais tgh wat ape 2??seri0us rindu lar..hehehe *gedik sdaa*
lihat x entry kali nie kwn @ lwn..hehehehehe aku xtuju kat sape2 tau juz nk luah ape yg aku rasa..
s0 hati2 lar dgn kwn2 k0rang semua 2. .
 
 
  • Kawan bila.....dia sentiasa menyokongmu dan menerima kamu seadanya.
  • Lawan bila......kamu berusaha sedaya upaya untuk memenangi hatinya agar dapat menjadi rakannya,smpaikan kamu terpaksa berubah.
  • Kawan bila....dia sentiasa mmberi kamu perangsang dan semangat..
  • Lawan bila...dia sentiasa memperlekehkan kamu.Buat kamu rasa rendah diri.
  • Kawan bila...dia berada di sisi kamu sewaktu susah n senang.Bila sedih, call saja dan dia pasti menenangkan kamu.
  • Lawan bila....dia macam "biskut".Kejap ada...kejap x ada.Hilang bila kamu paling perlukannya.Terpaksalah kamu menangis seorang diri..
  • Kawan bila....kamu berjaya kerananya. Kamu cemerlang dalam akademik,sukan,koku sbb kamu saling mendorong satu sama lain
  • Lawan bila.....kamu sentiasa ditimpa masalah kerananya.Kamu terjebak dalm pengaruh kurang sihat dan macam2 lagilah~!

So..dalam persahabatan..SaY NO TO HIPOKRITO DE AMMOR, X JUJUR, n X IKHLAS..
Sesape yg makan cili..dia yg terasa pedas!




. .20 perkAra MeMbUAt wAnitA tiDAk sUKa PAda LelaKi. . ;)))

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA 'CUCI MATA'
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN
Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!



Tuesday, 22 November 2011

Sometimes I wish you do care for me, and sometimes I don't want to.
Sometimes I wish we will make it as far as we could,
but sometimes I wish we aren't going to.  
Sometimes, I wish we could understand each other and 
sometimes I don't even want to. Sometimes, I laugh and cry because of you, 
but sometimes, I don't even bother much. Sometimes, 
I hope we will expect the best out of each other, but sometimes, 
we break each other down. Sometimes, I wish you to be all mine and I'll be all yours, 
but sometimes I want neither.Those sometimes, they remain unguaranteed, because you and I both know that, nothing of will happen without His Will. Let's just pray, hm? :)

Friday, 11 November 2011

. .tO hiM. .

..s0e lar xd0p niat p0m nk wat g2..tp hati ser0w sgt3..
maybe bnda nie xd0p gap0w p0m p tau lar jiw0 sensitif k0t..
xs0h mk lar deh f0kus kew stdy dlu..jaga diri m0lek deh 
seri0us xsew p0m jd ginie p tau lar jiwa teras0 sgt3 pasa td..
(jerik msa tulis bl0g nie)


. .sdey dgn pkcik jht. .:(





 

Thursday, 10 November 2011

. .wif hiM. .

hye gais..huhuhuhu weekend nie aku xblik p0m sbb next week daa nk exam..
wahhh tkut nye..p stdy still lg maen2..hehehehe gais tlg doa kan kejayaan aku tau..
mintak2 lulus semua xnk carry paper p0m..nk ckup2 6sem jew kat sini..
gais nk tau s0mtim x??heheheehe cukup lar aku kenal kan dgn pggilan (pkcik jahat)
sbb dye mmg jht bt aku slalu rindu dye..pkcik3 tQ tau sbb ska ik0t ape yg bdk kecik nie nak..
hehehehhehe syg lar kat pkcik..pkcik xpnt kew ik0t kerenah bdk kecik nie?? nk 2 lar nie lar
xpenim kew??6t daa b0san bgtau 0k??nk maj0k sbb nk bg pkcik pjuk..heheheheh
tQ 4 everythim tau pkcik..k lar nk sambung stdy nie gais..jga dri el0k2 n pleazz3 d0a kan kjyaan radiah razali tau..syg u 0ll...
Dunia ini tidak akan mampu menghancurkan kamu, melainkan kamu yang memberinya kebenaran. Dunia ini tidak akan mampu memiliki kamu melainkan kamu memberinya kunci, memberinya hati kamu. Sekiranya itu terjadi, ambil kembali milik kamu. Ini bukan pengakhirannya. Kamu tidak perlu kecewa di dunia ini. Ambil kembali hati kamu, tempatkan ia di tempat yang sepatutnya : Bersama Allah. :) 

. .eRti sBUAh kEhiDUpAn. .

..tak semua yang kita impikan kite dapat dan 
tak semua yang kite ada akan kekal..
sampai masa ia akan pergi dan hilang..
tuhan nak uji kejap jew,jangan terlalu alpa dan bangga
dgn apa yang kite ade sekarang..
dan jangan terlalu berharap pada sesuatu..
bila ia tidak kesampaian hati akan hancur..

..

kepada pembaca aku punya blog..
hargailah insan yang kamu miliki sekarang especially parent kite..
dan jangan terlalu menyerah cinta sepenuh hati pada orang lain..
kelak kau sendiri yang akan kecewa..
kepada dia yang mencari kebahagian..
simpan lah kata2 aku ini even sepatah 
lupakan lah aku kalau itu yang terbaek,hargailah apa yang kamu 
miliki sekarang sayangi lar ia kerana ALLAH..
aku disini hanya mendoakan kebahagiaan kau..



Friday, 21 October 2011

. .awAk..

i'm being heartless. .
i'm being cruel. .
i'm being n0thim. .
i'm being w0rdless. .
i'm being speechless. .
i'm being l0veless. .
i'm being tearless. .
i'm being trustless. .
please. .pr0ceed. .
i'm t0t0lly idi0t n dumb. .0k ;)
it's 0key . .

Friday, 7 October 2011

. .sukA dUkA keHidUPaN. .

Hye gais..tgk lar aku punya bl0g daa ade sarang labah2 nie..sbb jarang nk update..:)
hehehehehe kdg2 jeles jgk tgk member3 update dye punya bl0g..
gais rindu aku x??heheheheh (perasan sudah)k0wg sihat x??daa mkn??daa mndi??daa stdy??
hahahah s0klan yg tah pape kan..aku skrng nie still sma cam dlu xubah pape p0m stil lg mkn byk hahaha
sejak kebelakangan nie mslah slalu muncul ntah lar aku sndri p0m xtau nk describe cam mn lagi gaduh dgn kwn lar assgmnt yg xsiap lar..hurmm susah lar kan bila kite kne jaga ati 0wg jew,hati kite pula snggup terluka n merana kan..diam itu lebih baek kan gais??pada luaran 0wg xkn tahu aku tgh bermsalah kecuali 0wg yg rapat2 jew dgn aku..aku diam sbb xnk keruhkan keadaan bkn nk pendam..baek kan aku nie??hehehehehe kite buat baek kat 0wg p ade 0wg hargai??takder kan??slah kite 0wg nampak sgt3 tapi slah dye??lasum xnmpk yela dye perfect pe0ple kan(hakikat nye xp0m sbb mnusia xperfect) s0 the c0nclusi0n nye kite jgn nk penting kan diri sendri sgt lar,xslah nk jd seflfish but depend pada tempat lar..huhuhuhu
k lar gais 6t ade msa aku nk update lagi tau..k0wg jaga diri baek2 tau syg k0wg sgt3..:)

p/S: tetiba t'ingat kat dye..awk rindu sgt3..i <3 U
i asked for strength
you gave me difficulties to make me strong
i asked for wisdom
you gave me problems to solve
i asked for prosperity
you gave me energy and brain to work
i asked for love
you gave me troubled people to help
i asked for courage
you gave me danger to overcome
i asked for favors
you gave me opportunities
i received nothing i wanted
but i have everything i ever needed
and for that i can never deny
you know what's best for me and i'm grateful for what u've given me


Friday, 30 September 2011

. .LiFe. .

lonely lonely lonely. can you see that i'm very lonely right now. without you i'm dying. when i sit in my room, i realise that 'i am lonely'. crying silently in my room knowing you are far away from me right now. thinking about you every night, flashback our memories, it's hurt. but i know, deep in your heart you still love me. that's why i keep waiting. waiting for you. pretend like we never been in love. but trust me, i love you till i die :( i'm not strong enough, but i am a very good pretender :)




ini lar aku yg sukar tuk di tafsir kan..
slalu gelak tapi hati jew yg tau ape yang berlaku...

Thursday, 15 September 2011

. .PeRemPuAn mUdAh mEnANgIS . .


 terjumpa artikel ney :) sayu plak bace :)
baca lah :)
 
suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya,
"Ibu, mengapa ibu menangis?"
Ibunya menjawab,
"Sebab ibu adalah perempuan, nak."
"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.
Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat
"Nak, kau memang tak akan mengerti¦"
Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. 
"Ayah, mengapa ibu menangis?"
"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.
"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."
Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan,
"Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:
"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.
Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.
"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.
"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.
"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.
"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.
"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?
"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.
"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah
"air mata kehidupan."

p/s : rasa bangga menjadi seorang wanita, walau pun mudah mengalirkan air mata :)


. .pErGi dAri hiDUp AkU . .!!


hari ini, saya rindu awak lagi.
tak tahu kenapa. hari hari yang di lalui semakin kusam.
saya masih melihat gambar gambar awak.
saya masih curi curi tengok facebook awak.
 tanpa awak sedari sya semakin merindui awak.
tapi awak? 
hmm.
saya termenung satu hari ni.
saya pendam. 
saya simpan.
saya simpan dalam hati ini.
awak tak perlu tahu perasaan saya.
semakin ramai yang mendekati awak.
semakin ramai yang menginginkan awak.
saya semakin takut.
mungkin benar.
saya bukan cinta sempurna awak.
saya rindu awak.
bulan khabar kan padanya  bahawa aku semakin merindui dirinya.


P/S : jaga diri awk baek2 seriOus rinDu awk.. ;(

. .pEriGi cAri tiMbA . . :)


ok kenapa aku mempersoalkan peribahasa ney? aku bukan ape, aku rase ramai gadis di luar sana yang agak gentar dengan peribahasa ney.ye lah, bagi sesetengah orang peribahsa ney tersangatlah sensitif. ye lah, cuba tengok kamus dewan. ape maksud nye? ibarat seorang gadis mendapat kan cinta nya dengan usaha nya sendiri, malah sigadis yang mengorat si lelaki.. haih. salah ker?bagi aku tidak salah sama sekali. tahu kenapa tidak salah? pada zaman nabi kita pun ada jer perigi cari timba :) contoh terdekat yang boleh aku bagi, siti khadijah pergi meminang nabi muhammad. sweet bukan? i like i like. hehe. kesimpulan nya di sini, tak kisah lah perigi cari timba ker. timba cari perigi ker. asalkan ada perigi. ade timba. dan ada air. secukup rasa. hahahaha. air yang paling penting!. ngeee. jadi kepada insan yang bergelar gadis usah rase rendah diri untuk mengatakan
" saya suka awak"
kepada si lelaki :) bukan dosa pun :) hehehe

. .nOtiM. .

Bila kita punya masalah. Kita mula rasa sedih,
mula rasa kenapa perkara ni terjadi dalam hidup aku.
 Kenapa tidak jadi pada orang lain?? Simple. Ini karma.
Terpalit pada dahi kau semula dan pada masa itu kau jangan sibuk kata dan
monolog dalaman kenapa semua ini harus terjadi.
 Dan apa yang terjadi pasti bersebab.
 Tapi jika kau seorang yang setia dan kau ditinggalkan oleh sesiapa sahaja
yang pernah ada dalam hidup kau. Itu bukan masalah kau,
itu bukan karma kau. Tapi itu masalah dia dengan tuhan. Kau percaya??
 Jika dia buat kau sekali akibat yang dia akan terima
 lebih dari apa yang kau rasa.

single is nOt a statUs :)





. .FeELiNg. . ;)


assalammualaikum

Kita pernah rasa sayang pada seseorang yang kita baru kenal. Walaupun kita baru sahaja mengenalinya. Kadang-kadang kita tidak sedar bahawa si dia adalah milik kita. Puas dia memberi pelbagai cara untuk lebih dekat dengan kita tetapi banyak alasan juga kita beri. Malah ada yang kadang-kadang sanggup berterus terang tentang perasaan nya kepada kita. Kita bukan manusia yang boleh sewenang-wenang nya menerima individu di dalam hidup kita. Bukan seperti buah yang hanya boleh di petik sesuka hati. Perasaan indah hanya untuk seseorang yang indah. Indah bukan dari paras rupa. Tapi dari segi peribadi nya. Dari segi tutur katanya. Bagaimana kita mahu menjadi dan mempunyai dan memilih individu di dalam hidup kita sedang kan kita sendiri tidak tahu sama ada dia benar milik kita. Tidak kira lah. Sama ada dia adalah individu yang sekrang ini telah lama bertakhta dalam hati kita atau pun baru sahaja menjadi sesuatu dalam hidup kita. Cuba fikir? Yang sudah punya hubungan yang lama juga boleh berpissah inikan yang baru sahaja.
Kalau aku di beri pilihan, aku mahu menunggu apa sahaja yang telah di tentukan oleh ALLAH untuk aku. Kerana, bagi aku segala yang telah di tentukan oleh NYA semuanya terbaik.

Sunday, 11 September 2011

. .ciNTa iTu miLik Dye. .

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja
Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini
Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati








p/s : sy tau DYE tgh menguji sy skrg s0 sy kne kuat!!!
xb0leh kalah n d0wn 6t jd lemah kan gais tQ tau sbb sudi bca my bl0g yg ntah pape nie..
syg anda sgt3.. :)


Thursday, 8 September 2011

. .dyE dAtANg lAgi. .

kesakitan badan yg amat sangat..kerinduan yang terlalu dalam..keresahan dalam perpisahan..keasyikan dalam pertemuan..keindahan dalam persahabatan.. kedamaian dalam kesyahduaan..mengapa mengapa kau datang semula..sekian lama kau meninggalkan aku..tp separuh  hati ku masih ada untuk mu..mengapa mengapa??kerna kerna..tanya la pada masa..atau tanya lah pada waktu itu..tp..maafkan aku..kita tidak mungkin sehaluan lagi...mungkin kah???.....sesungguhnya perit untuk diungkit..sakit untuk diingati..pedih untuk dihayati saat itu..tiada apa lagi yg boleh dibincangkan..tp tidak mengapa..kerna kita bukan musuh tp kita sahabat..:) selamat belayar...~~~

mood: tengah caca merba..sedih gumbira rindu suma ada..kesepiaan pon ade sob3...


Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu


p/s : slalu t'ingat kan awk..sdey+sgt3..rindu awk tau..:(