Thursday 15 September 2011

. .pEriGi cAri tiMbA . . :)


ok kenapa aku mempersoalkan peribahasa ney? aku bukan ape, aku rase ramai gadis di luar sana yang agak gentar dengan peribahasa ney.ye lah, bagi sesetengah orang peribahsa ney tersangatlah sensitif. ye lah, cuba tengok kamus dewan. ape maksud nye? ibarat seorang gadis mendapat kan cinta nya dengan usaha nya sendiri, malah sigadis yang mengorat si lelaki.. haih. salah ker?bagi aku tidak salah sama sekali. tahu kenapa tidak salah? pada zaman nabi kita pun ada jer perigi cari timba :) contoh terdekat yang boleh aku bagi, siti khadijah pergi meminang nabi muhammad. sweet bukan? i like i like. hehe. kesimpulan nya di sini, tak kisah lah perigi cari timba ker. timba cari perigi ker. asalkan ada perigi. ade timba. dan ada air. secukup rasa. hahahaha. air yang paling penting!. ngeee. jadi kepada insan yang bergelar gadis usah rase rendah diri untuk mengatakan
" saya suka awak"
kepada si lelaki :) bukan dosa pun :) hehehe

No comments:

Post a Comment