Friday 20 January 2012

. .xdAPat NaK pUAs kAN hAti sEmUA OWg. .

Assalamualaikum...

Dalam hidup ni kita takkan pernah dapat puaskan hati semua orang.Lebih2 lagi orang yang kita tak kenal Orang yang kita tak kenal bila dia cuba datang dalam hidup kita untuk memberi nasihat,mereka mungkin datang dalam dua kategori mungkin dia benar2 ikhlas untuk menasihati atau dia datang dengan beberapa agenda yang bertujuan untuk menjatuh kan atau mematah kan semangat.

Berhadapan dengan kata2 hinaan dari seseorang bukan lah sesuatu yang mudah untuk ditanggung pada awal nya.Lebih2 lagi kalau hal yang berkaitan dengan diri kita.hidup kita.kebahagiaan kita.Air mata tetap akan gugur bersama dengan persoalan,kenapa?ini life saya kenapa mereka sewenang2 nya mengutuk saya.saya tak ganggu awak kenapa awak tak henti2 menghina saya????Tapi sampai bila.sampai bila kita harus memikirkan tentang orang yang tak pernah memikir kan perasaan kita .

Disitu akan ada dua pilihan samada kita berfikiran positif atau tidak.Kalau kita berfikiran positif kita harus sedia untuk membutakan mata atau memekakkan telinga berhadapan dengan kata2 orang yang suka menghina ini.Yang pastinya kita bahagia.Dan apa yang kita buat sama sekali tak salah dan tak pernah ganggu hidup siapa2.Tapi andai negatif yang kita pilih,maka kita akan ubah semua apa yang kita lakukan ,apa yang kita buat,ubah segala2 nya hanya untuk memuaskan hati orang yang bukan sapa2 pada kita.bukan siapa2.Kadang2 kita terlalu memikir kan perasaan orang yang entah siapa2 untuk kita,yang sekadar hanya datang untuk menjatuhkan kita sampai kan kita korbankan perasaan orang2 yang kita sayang.sebagai contoh

orang yang kita sayang: j0m dating 
anonymous:takkan hari2 nak dating kot..menyampah lar

then kita pun dilema nak pilih and nak ikut cakap siapa?anonymous?anonymous bukan siapa2.saya tak pernah kenal siapa anonymous tu.Walaupun anonymous ni mungkin buatkan saya menangis atas kata2 hinaan mereka tapi i'm sorry selagi orang2 yang saya sayang tak menghalang saya akan tetap dengan kehidupan saya.

i'm sorry...saya tak dapat puaskan hati semua orang :(















No comments:

Post a Comment