Saturday 24 March 2012

. . prOBlem mAke mE maTURe. .



Apa yang kita akan buat bila kita ada problem? Sometimes bila kita ada masalah, kita akan pendam. Or kita cuba untuk pendam, bukan? Sebab kita akan rasa kita ni akan  burden someone others untuk dengar masalah kita. Maybe korang tak, tapi orang lain laa plus diri saya sendiri. Mungkin korang ni jenis The Persuader maybe (banyak cakap) and suka market diri. Yes, benda ni bukan tak bagus. Bagus apa. Bila nak interview kerja, confirm korang dapat punye laa. Sebab munasabab nya ialah korang pandai market diri dan bijak bersuara.


Berbalik semula kepada topic tadi. Bila korang ada masalah, beritahu laa kepada yang sudi mendengar dan pandai memberi respon yang baik. Please! Jangan cari partner yang kita sendiri rasa uncomfortable untuk beritahu masalah kita. Mau-mau dia pula yang makin tambah masalah kita. And then, apa yang jadi? Masalah korang akan jadi lebih parah then you will going to under depression and isolate yourself. Haaa. Kan dah tak ada life gittu.


Next ask yourself: What is the worst possible thing that could happen if this problem is not solved? Then proceed to accept the worst. Be prepared to cut your losses. It will calm your mind in such a way that you wont believe! - ezinearticles


Kalau korang pendam masalah korang, tapi korang sendiri kuat untuk hadapi ujian yang Allah berikan, then it's okay. Go on. But, when you are not strong enough to accept this problem on your own, then berkongsi laa masalah. Actually, pendam masalah memang bukan satu benda yang baik. Kalau kita segan dan tidak bersedia untuk memberitahu masalah kepada orang lain yang kita selesa untuk bercakap sekalipun, kita kan ada Allah. Don't tell Allah bout your problem, but tell problem that you have a biggest Allah. Persist until you succeed! :)






No comments:

Post a Comment